Βεβαίωση για την Εφορία

Καθήκοντα διαχείρισης, Συνελεύσεις, Αποθεματικό, Κανονισμός Πολυκατοικίας

Φορολογικά αποδεκτές αποδείξεις κοινοχρήστων

Δημοσίευσηαπό cmavr8 » Κυρ Απρ 04, 2010 8:04 pm

Γεια σε όλους!
Μετά τα πρόσφατα μέτρα όσο αφορά τις αποδέιξεις που πρέπει να μαζέψει κανείς για τη φορολογική του δήλωση, έχουμε βαλθεί να κυνηγάμε αποδείξεις για κάθε ευρώ που ξοδεύουμε.

Μεγάλο μέρος των εξόδων είναι στα κοινόχρηστα, οπότε νομίζω ότι αρκετός κόσμος θα ενδιαφέρεται για το πως θα κάνουμε τις αποδείξεις πληρωμής κοινοχρήστων τέτοιες ώστε να δηλώνονται στην εφορία και να μας απαλλάσουν από ποινές.

Μία λύση είναι να μοιράζουμε τις αποδείξεις από τις διάφορες υπηρεσίες (πετρέλαιο, συντήρηση ανελκυστήρα) αλλά δεν είναι η βέλτιστη.

Νομίζω η λύση του να κόβουν οι επαγγελματίες (πετρελαιοπώλες, συντηρητές) απόδειξη στο ΑΦΜ του διαχειριστή, και στη συνέχεια αυτός σε κάθε ένοικο/ιδιοκτήτη με το ΑΦΜ του δεν θα δουλέψει. (αφού ο διαχ. δεν είναι επαγγελματίας/επιχείρηση!)

Κάποια άλλη ιδέα?

Ευχαριστώ!
Χρίστος
cmavr8
 
Δημοσιεύσεις: 3
Εγγραφή: Κυρ Απρ 04, 2010 7:24 pm

Δημοσίευσηαπό stavi » Τρί Απρ 06, 2010 7:26 pm

Καλησπέρα
Οι κοινόχρηστες δαπάνες εκπίπτουν στην εφορία πλήν λογαριασμών ΔΕΗ, νερού, Φ.Α, πετρελαίου. Οπότε ο κάθε ιδιοκτήτης, θα πρέπει να κρατάει την εξοφλητική απόδειξη κάθε μήνα και σε συνδιασμό, με το διαχειριστή που θα εκδώσει μια υπεύθυνη δήλωση, στο τέλος του χρόνου, που θα αναφέρει το ποσό το ετήσιο πλήν των ΔΕΚΟ θα τα επισυνάπτει στην φορολογική του δήλωση. Παρόμοια αναφορά εχει γίνει και για το Φυσικό Αέριο δες και εκεί.
stavi
 
Δημοσιεύσεις: 202
Εγγραφή: Τετ Ιαν 14, 2009 12:10 am

Δημοσίευσηαπό cmavr8 » Τρί Απρ 06, 2010 7:54 pm

Ευχαριστώ πολύ!
Θα διαβάσω και εκεί που μου είπες:
http://www.diaxeiristis.com/forum/viewtopic.php?t=1823
cmavr8
 
Δημοσιεύσεις: 3
Εγγραφή: Κυρ Απρ 04, 2010 7:24 pm

Δημοσίευσηαπό nomos » Τετ Απρ 07, 2010 5:42 pm

Σε σχετική ερώτηση προς τον λογιστή μου, μου ανέφερε πως και μόνο η εξοφλητική απόδειξη του εκάστοτε μήνα αρκεί....
Οι όποιες πρόσθετες πληροφορίες από τα μέλη είναι ευπρόσδεκτες.
Άβαταρ μέλους
nomos
 
Δημοσιεύσεις: 538
Εγγραφή: Δευτ Μάιος 05, 2008 9:51 pm
Τοποθεσία: Αθηνα

Δημοσίευσηαπό cmavr8 » Τετ Απρ 07, 2010 6:08 pm

Ευχαριστω, αλλα ποιο ΑΦΜ θα συμπληρωνουμε? Γινεται να το αφησουμε κενο αραγε?
cmavr8
 
Δημοσιεύσεις: 3
Εγγραφή: Κυρ Απρ 04, 2010 7:24 pm

Δημοσίευσηαπό stavi » Παρ Απρ 09, 2010 11:10 am

Δεν χρειάζεται ΑΦΜ στις κοινόχρηστες δαπάνες, εφόσον ο διαχειριστής δεν κόβει δελτίο παροχής υπηρεσιών και δεν αποδίδει ΦΠΑ. Η υπεύθυνη δήλωση αρκεί μαζί με τις αποδείξεις.
Φίλε Νόμος από το συνολικό ποσό τον κοινοχρήστων δαπανών πρέπει να αφαιρεθούν ΦΩΣ, ΝΕΡΟ, ΡΕΥΜΑ, ΚΑΥΣΙΜΟ, γιατί δεν πρόκειται να το κάνει ούτε ο λογιστής, ούτε ο έφορος, και γνωρίζουμε ότι δεν εκπίπτουν. Οπότε σε περίπτωση που μας καλέσει η εφορία να μην βρεθούμε να έχουμε καταθέσει λάθος στοιχεία. Στην πολυκατοικία μου έχω ετοιμάσει ένα πρόγραμμα που κάνει αμέσως την αφαίρεση, ανα ιδιοκτησία έτσι ώστε στο τέλος του 2010 θα κάνω μια εκτύπωση.
stavi
 
Δημοσιεύσεις: 202
Εγγραφή: Τετ Ιαν 14, 2009 12:10 am

Δημοσίευσηαπό nomos » Τετ Απρ 14, 2010 8:02 pm

Ευχαριστώ Stavi. :)
Άβαταρ μέλους
nomos
 
Δημοσιεύσεις: 538
Εγγραφή: Δευτ Μάιος 05, 2008 9:51 pm
Τοποθεσία: Αθηνα

Βεβαίωση διαχειριστή για εφορία

Δημοσίευσηαπό motorman » Δευτ Απρ 26, 2010 10:43 am

καλημέρα!
Στις οδηγίες συμπλήρωσης της δήλωσης φορολογίας,
ανεφέρει πως για τις δαπάνες επισκεύης και συντήρησης
είναι υποχρεωμένος ο διαχειριστής να εκδίδει βεβαιώσεις
για κάθε συνιδιοκτήτη.
Γνωρίζει μήπως κανείς για το θέμα αυτό, τι πρέπει να κάνουμε
και τί βεβαιώσεις είναι αυτές;;
Επίσης, σε περίπτωση που διαχειριστής είναι κάποιος ηλικιωμένος κύριος από την οικοδομή
που δεν έχει φυσικά την δυνατότητα αυτή, τι θα πρέπει να κάνει;;

ευχαριστώ πολύ!
motorman
 
Δημοσιεύσεις: 3
Εγγραφή: Σάβ Δεκ 13, 2008 12:08 pm

Βεβαίωση για την Εφορία

Δημοσίευσηαπό Reven » Πέμ Μάιος 06, 2010 10:23 am

Καλημέρα σε ολο το forum.
Εψαχνα στο forum σχετικά με βεβαίωση διαχειριστή για την εφορία, οπου βρήκα τα εξής:

Φορολογική δήλωση - Έκπτωση δαπάνης φυσικού αερίου
viewtopic.php?t=1823

Ο συνforumίτης gtsoukn γράφει σχετικά:

"Το θέμα της επιστροφής φόρου για έξοδα συντήρησης πολυκατοικίας δεν είναι καινούριο. Στα έξοδα που έχουν επιστροφή φόρου περιλαμβάνονται, εκτός των όσων ισχύουν και σε προσωπικό επίπεδο (ηλεκτρολόγοι, υδραυλικοί κλπ), η μηνιαία συντήρηση του ανελκυστήρα, η συντήρηση του καυστήρα, ακόμα και το πετρέλαιο ή το φυσ. αέριο. Εννοείται ότι οι αποδείξεις θα είναι νόμιμες. "


Επισης στο -Φορολογικά αποδεκτές αποδείξεις κοινοχρήστων

Ο συνforumίτης stavi, γραφει σχετικα:

"Φίλε Νόμος από το συνολικό ποσό τον κοινοχρήστων δαπανών πρέπει να αφαιρεθούν ΦΩΣ, ΝΕΡΟ, ΡΕΥΜΑ, ΚΑΥΣΙΜΟ, γιατί δεν πρόκειται να το κάνει ούτε ο λογιστής, ούτε ο έφορος, και γνωρίζουμε ότι δεν εκπίπτουν. Οπότε σε περίπτωση που μας καλέσει η εφορία να μην βρεθούμε να έχουμε καταθέσει λάθος στοιχεία."


Η απορία που έχω είναι η εξής. Τα ετήσια έξοδα για φυσικό αέριο (πάγιο + καύσιμα, οχι εγκατάσταση), μπαίνουν μαζί με τα έξοδα (εκπίπτουν) ή οχι;

Ευχαριστώ για όποια απάντηση.
_________________
Reven
 
Δημοσιεύσεις: 3
Εγγραφή: Πέμ Μάιος 06, 2010 9:37 am

Δημοσίευσηαπό gtsoukn » Πέμ Μάιος 06, 2010 7:33 pm

Φίλε Reven καλησπέρα και καλωσήρθες.

Οι δαπάνες που αφαιρούνται για φέτος (2010) σύμφωνα με τον Φορολογικό Οδηγό 2010 είναι:

"Κωδικός 049.
... περιλαμβάνονται οι δαπάνες που καταβάλλονται:
γ) Για παροχή υπηρεσιών για την επισκευή και συντήρηση της εγκατάστασης και των συσκευών κλιματισμού (ψύξη - θέρμανση), καθώς και αυτών εξαερισμού χώρων.
δ) Για παροχή υπηρεσιών σε υδραυλικούς, ηλεκτρολόγους, ελαιοχρωματιστές και λοιπούς επαγγελματίες που ασχολούνται με την επισκευή και συντήρηση οικοδομών, όπως ξυλουργούς, επαγγελματίες τοποθέτησης πλακιδίων, υαλοπινάκων και μεταλλικών κουφωμάτων, συντηρητές καλοριφέρ, ασανσέρ κ.λπ.

Διευκρινίζεται ότι στην έννοια του όρου "δαπάνες επισκευής και συντήρησης" περιλαμβάνονται:
αα) ως δαπάνες επισκευής, αυτές που γίνονται με σκοπό να επαναφέρουν κάποιο ακίνητο που έχει υποστεί βλάβη ή αλλοίωση, στην αρχική του καλή κατάσταση και
ββ) ως δαπάνες συντήρησης, αυτές που γίνονται με σκοπό να διατηρηθεί κάποιο ακίνητο σε καλή κατάσταση και προληφθούν ή παρεμποδιστούν τυχόν βλάβες ή αλλοιώσεις αυτού από τη χρήση ή λειτουργία ή την πάροδο του χρόνου.
Στις δαπάνες επισκευής και συντήρησης δεν περιλαμβάνονται οι δαπάνες βελτίωσης, οι οποίες, αντίθετα με τις πρώτες που αποβλέπουν στη διατήρηση της υφισταμένης αξίας του ακινήτου, αποβλέπουν στην επαύξηση ή επέκταση ή συμπλήρωση του περιουσιακού στοιχείου, δηλαδή γενικά στην επαύξηση της αξίας του.
Στις πιο πάνω δαπάνες επισκευής και συντήρησης περιλαμβάνονται οι δαπάνες για παροχή υπηρεσιών, που γίνονται από τον ιδιοκτήτη ή από τον ενοικιαστή και ανεξάρτητα από τη χρήση της οικοδομής, εφόσον δεν αποτελούν δαπάνες του άρθρου 31 του Κ.Φ.Ε.
Τονίζεται ότι στις δαπάνες αυτές δεν περιλαμβάνονται οι δαπάνες για αγορά υλικών.
Επίσης στις πιο πάνω δαπάνες δεν περιλαμβάνονται οι δαπάνες παροχής υπηρεσιών της αρχικής τοποθέτησης της ηλεκτρολογικής και της υδραυλικής εγκατάστασης, καθώς και της εγκατάστασης κεντρικής θέρμανσης.
Ακόμη περιλαμβάνονται και οι αντίστοιχες δαπάνες των κοινόχρηστων χώρων ακινήτου.
Οι δαπάνες επισκευής και συντήρησης των κοινόχρηστων χώρων του ακινήτου επιμερίζονται στους συνιδιοκτήτες του, ανάλογα με το ποσοστό συνιδιοκτησίας καθενός.
Ο επιμερισμός των δαπανών αυτών των κοινόχρηστων χώρων στους ιδιοκτήτες των οριζόντιων ιδιοκτησιών γίνεται από το διαχειριστή της πολυκατοικίας, ο οποίος στο τέλος κάθε ημερολογιακού έτους εκδίδει βεβαιώσεις με βάση τα πρωτότυπα δικαιολογητικά που προβλέπονται από τον Κ.Β.Σ. τα οποία συγκεντρώνει κατά την καταβολή των δαπανών.
"

Οι δαπάνες για αγορές -μεταξύ άλλων και το πετρέλαιο- θα υποβάλλονται, σύμφωνα με τις σχετικές ανακοινώσεις, από την επόμενη χρονιά (2011), δηλ. αυτά που μαζεύουμε φέτος, και είναι δικό μου λάθος που εκ παραδρομής δεν το διευκρίνησα.

Γιώργος.
Άβαταρ μέλους
gtsoukn
 
Δημοσιεύσεις: 1115
Εγγραφή: Τετ Ιαν 23, 2008 1:18 am
Τοποθεσία: Γιώργος @ Πάτρα

Δημοσίευσηαπό Reven » Παρ Μάιος 07, 2010 8:07 am

Καλημέρα και ευχαριστώ για την διευκρίνηση. Οπότε να γράψω και εγώ με την σειρά μου ένα παράδειγμα απο περιγραφή εξόδων ενος μήνα για κοινόχρηστα, για το τί μπαίνει στην απόδειξη του διαχειριστή και τι οχι (αν τα υπολόγισα σωστά):


ΕΞΟΔΑ ΚΟΙΝΟΧΡΗΣΤΩΝ

Καθαρισμός xx.xx Euro ----->Μπαίνει (δαπάνες επισκευής και συντήρησης)
ΔΕΗ κοινοχρήστων xx.xx Euro ----->Δεν μπαίνει (ΔΕΚΟ)
ΕΥΔΑΠ κοινοχρήστων xx.xx Euro ----->Δεν μπαίνει (ΔΕΚΟ)
Λάμπες xx.xx Euro ----->Μπαίνει (δαπάνες επισκευής και συντήρησης)
Συντήρηση ασανρέρ xx.xx Euro ----->Μπαίνει (δαπάνες επισκευής και συντήρησης)
Εργαλεία κήπου xx.xx Euro ----->Μπαίνει (δαπάνες επισκευής και συντήρησης)
Απολύμανση xx.xx Euro ----->Μπαίνει (δαπάνες επισκευής και συντήρησης)
Λουκέτα xx.xx Euro ----->Δεν μπαίνει (δαπάνη βελτίωσης)
Συντήρηση καυστήρα xx.xx Euro ----->Μπαίνει (δαπάνες επισκευής και συντήρησης)
Φυσικό Αέριο xx.xx Euro ----->Δεν Μπαίνει (πιθανώς για το 2010)
Πετρέλαιο xx.xx Euro ----->Δεν Μπαίνει (πιθανώς για το 2010)


... Τα έξοδα για την έκδοση κοινοχρήστων, σε ποιά κατηγορία ανήκουν; Έξοδα βελτίωσης ή έξοδα συντήρησης;



Ευχαριστώ πολύ.
Reven
 
Δημοσιεύσεις: 3
Εγγραφή: Πέμ Μάιος 06, 2010 9:37 am

Δημοσίευσηαπό gtsoukn » Παρ Μάιος 07, 2010 10:55 am

Reven έγραψε:... τί μπαίνει στην απόδειξη του διαχειριστή και τι οχι
Λάμπες xx.xx Euro ----->Μπαίνει (δαπάνες επισκευής και συντήρησης)
Όχι. Είναι αγορά. Μόνο αν η αντικατάσταση γίνει από ηλεκτρολόγο μπαίνει η απόδειξη παροχής υπηρεσιών του ηλεκτρολόγου.
Reven έγραψε:Εργαλεία κήπου xx.xx Euro ----->Μπαίνει (δαπάνες επισκευής και συντήρησης)
Όχι. Είναι αγορά. Μόνο αν υπάρχει κηπουρός μπαίνει η απόδειξη παροχής υπηρεσιών του κηπουρού.
Reven έγραψε:Λουκέτα xx.xx Euro ----->Δεν μπαίνει (δαπάνη βελτίωσης)
Όχι.
Στις δαπάνες επισκευής και συντήρησης δεν περιλαμβάνονται οι δαπάνες βελτίωσης, οι οποίες, αντίθετα με τις πρώτες που αποβλέπουν στη διατήρηση της υφισταμένης αξίας του ακινήτου, αποβλέπουν στην επαύξηση ή επέκταση ή συμπλήρωση του περιουσιακού στοιχείου, δηλαδή γενικά στην επαύξηση της αξίας του.

Reven έγραψε:Τα έξοδα για την έκδοση κοινοχρήστων, σε ποιά κατηγορία ανήκουν; Έξοδα βελτίωσης ή έξοδα συντήρησης;
Ναι μεν είναι παροχή υπηρεσιών, αλλά πού θα τα εντάξεις; Έξοδα συντήρησης δεν είναι. Βελτίωσης ;;; Βελτίωση παροχής υπηρεσιών του διαχειριστή προς την πολυκατοικία; Ίσως. Αρκεί να καταφέρεις να πείσεις τον έφορο.

Γιώργος.

Υ.Γ. Να διευκρινήσω ότι αυτά ισχύουν για φέτος (δηλώσεις 2010 - έξοδα 2009).
Άβαταρ μέλους
gtsoukn
 
Δημοσιεύσεις: 1115
Εγγραφή: Τετ Ιαν 23, 2008 1:18 am
Τοποθεσία: Γιώργος @ Πάτρα

Δημοσίευσηαπό Reven » Σάβ Μάιος 08, 2010 10:19 am

Ησουν σαφέστατος.


Ευχαριστώ πολύ για τον χρόνο σου!
Reven
 
Δημοσιεύσεις: 3
Εγγραφή: Πέμ Μάιος 06, 2010 9:37 am

Δημοσίευσηαπό charoush » Κυρ Μάιος 09, 2010 9:35 pm

Μήπως έχουμε κάνα υπόδειγμα ;
Θα πρέπει να εκτυπώσω μια δήλωση για όλους τους ιδιοκτήτες με το αναλογούν ποσό που κατέβαλλαν το 2009 ;
Εμείς αντικαταστήσαμε λέβητα, κυκλοφοριτή και καυστήρα.
:-?
Άβαταρ μέλους
charoush
 
Δημοσιεύσεις: 60
Εγγραφή: Τετ Νοέμ 25, 2009 9:02 pm

Δημοσίευσηαπό gtsoukn » Κυρ Μάιος 09, 2010 10:56 pm

Σου κάνει κάτι τέτοιο;

Εικόνα

Αν ναι, πες μου να το ανεβάσω ;-) .

Γιώργος.
Τελευταία επεξεργασία από gtsoukn και Παρ Ιαν 07, 2011 9:31 pm, έχει επεξεργασθεί 1 φορά/ες συνολικά
Άβαταρ μέλους
gtsoukn
 
Δημοσιεύσεις: 1115
Εγγραφή: Τετ Ιαν 23, 2008 1:18 am
Τοποθεσία: Γιώργος @ Πάτρα

Επόμενο

Επιστροφή στο O Διαχειριστής και τα καθήκοντα του

Μέλη σε σύνδεση

Μέλη σε αυτή την Δ. Συζήτηση : Δεν υπάρχουν εγγεγραμμένα μέλη και 1 επισκέπτης